Wednesday, September 14, 2011


subhanAllah. fuuhhh fuhhhh. *tiup habuk and sawang kat blog* lamanya aku x update kan? biasa la, sibuk bergelar mahasiswa :P msti korg rindu nak baca hasil nurkilan aku kan? lol. so, as you guys can see, aku da smggu lebih kat USM Kubang Kerian, Kelantan ni. so far, i really had fun being here. perhaps its because of my new friends here. siapa ckap bdak medic nerd ha? tak okay. kami lah bdak medic paling ceria and happening skali kot. lol. semua satu kepala. best3. nnti aku upload gmbar ktorg satu group okay? ohh and ramai yg masih belum berpunya. hahahaha. anyway, aku nak cerita pengalaman paling seronok sepanjang smggu aku menetap kat sini.

aku daftar kat USM ni on my birthday (6th sep). dpat satu bilik sementara dgan wan yg sama bday jgak dgan aku. so start on 6 sep tu start la orientasi. mcm biasa la, pukul 4.45 am da kena bangun. tdo pukul 1 am. dah biasa da tu. hari2 orientasi berjalan dgan lancar. smpai la pada satu hari ni on (10 sep), malam terakhir orientasi, tiba2 PPSL (kira mcm fasi la) mengamuk2 x tentu pasal. tengking ktorg tak habis2. pastu dorg paksa ktorg smua ni mgaku kalau ade buat kesalahan spanjang mggu orientasi. pnya la ramai yg mgaku and berdiri sbb majoriti tertido masa taklimat. aku dgan group aku pun berdiri and mgaku. hampir smua mahasiswa baru la kena tengking dgan PPSL ni. 

smpai ke satu tahap. kemarahan dorg memuncak. tiba2, kak puteri (ahli PPSL) pggil a few names and kena berdiri atas pentas. dia ckap ni nama student yang buat kesalahan paling besar and paling teruk. nama wan kena pggl dulu. diikuti nama aku. wan dtang lambat masa roll call pg tu. mgkin sbb tu kena pggil. yg aku ni? mgkin sbb parents dtang jenguk aku masa 2nd day of orientation kot. tu pun sbb dorg nak pass barang. aku mana tau x boleh. dah la kena berdiri atas pentas depan smua org. semua org pandang ktorg. ya Allah ya tuhanku. masa tu Allah je yg tahu betapa malunya ktorg. ade dalam 8 org yg kena pggil atas pentas tu. 

lepas semua da naik pentas, ktorg kena mgaku setiap kesalahan yg ktorg buat. dalam 8 org tu, ade sorg je bdak lelaki. and he is so nerdy! takan la buat kesalahan besar kan? dia cuma mgaku kata tertdo masa taklimat. tu je. yg lain pun mgaku buat kesalahan kecik2 je. padahal ade je bdak2 yg x pegi taklimat lgsg, kluar uni senyap2. tp x kena pggil. ktorg yg kesalahan kecik ni pulak kena. seriously, ke semua 8 org yg kena ni, ditengking dan diherdik hbs2an. mcm2 la kena maki, hina depan semua org. malu yg teramat la masa tu. wan smpai menangis atas pentas. aku la tukang pujuk tp x jalan. hahahaha. ade sorg PPSL tu pgang video and record everytg, siap zoom muka2 ktorg ni. 

lepas smua org da mgaku, ketua PPSL ckap dia x boleh terima kesalahan ktorg ni and ktorg kena denda. lampu pun ditutup and tiba2, hanya cahaya lilin dpat dilihat. and masa tu smua PPSL serentak nyanyi lagu Happy Birthday. rupanya ni smua prank! okay honestly aku da boleh agak sbb kebetulan nama aku dgan wan dppgil. lepas tu bdak2 yg 8 org tu pun smua lahir on september. so aku da boleh agak ni smua birthday prank. aku da bg tau wan sblom dia nangis tu, tp dia nangis jgak -.- then akak PPSL suap ktorg kek and smua warga dewan (500 org) nyanyi lagu Happy Birthday utk ktorg. mmg terharu gila la masa tu. x tau nak ckap mcm mana. x pernah org sambut birthday aku smpai mcm tu skali. lepas kena suap kek ktorg kena bg speech sikit. eceehhh. haha. 

so yah, mmg tu kenangan yang terindah dekat USM. baru je masuk da dpat such experience. mmg happy la. esok da kena pegi kem kat Terengganu. x sabar! next post aku cerita pasal benda lain pulak okay. aku nak mandi ni. badan da melekit. eeyyuuuuu. okay babai!


top : azirah (yah) and i.
bottom from left : wan, fatin and idah


5 comments:

nurARNISYAzukki said...

AWWWW :)
best nye da masuk U ...
tak saba nak jadi budaklepasan spm :)
nisya pun nak jadi cam akak ,,, ceh~

Ajeerah Fareha said...

haha. best3. jadi mcm akak? lol. x perlu la kot :)

Nur Farzana said...
This comment has been removed by the author.
Nur Farzana said...

wahh. best nye :DD
orentasi kmns x pulak cm usm.
haha. smua kne pkai tudung kuning kmns =.='

Ajeerah Fareha said...

hahaha. kmns lain lah yang oi. kmns masih mcm formal lg. semua nak serious2. uni da longgar sikit.