Thursday, May 19, 2011

pukul 9.30 am. alarm phone berbunyi. lub dab lub dab. lg stngah jam je lg result nak kluar. fuhh. ketaq kpala lutut weyyy. tggu pnya tggu skali kawan2 ckp tunda pukul 12. damnn. patutnya aku smbung tdo td lg sedap -.- mmg aku smbung tdo pun. hahaha. pukul 11.45 am bgun lagi. dgan smngat yg berkobar2 menggu result.

view page matriks, masing2 memaki hamun sbb x tau mcm mana nak check. da la web page not available, msg no reply. so we decided to call BMKPM. sorg2 call. okay sah result kluar hr ni. aku mmberanikan diri utk call pukul 12.30 pm but the line was bz. called 4 times but couldnt get thru. nasib baik kau x agkat, kalau x mau aku letak phone tu balik. bukan ape, cuak gila okaay. usually we get our result ryte in front of our eyes. at least check thru on9 or sms will be better kan? hbs tu da x reti nak sabar sgat, call la jgak. bila asyk x dpat tu yg mula bengang. okay tape. aku bwat keje rumah dulu. kemas2, da la tgah hujan lebat, aku nyanyi2 *konon nak tnangkan hati yg gusar ni. ewaaah ayat kau*

okay siap keje smua. jam mnunjukkan pukul 1.39 pm. tgah lunch break ni. ape aku kesah, ade luck mngkin can get thru. skali.... tut.... tut.... tut... tut.... huit dapatlah! okay2. jgan gelabah. skali ade org agkt. DAMN. takutttt. boleh plak akak tu agkt call dia gelak2 -.- okay tape. pastu dia tnya matriks number and ic number. then she called out my name just to confirm :

akak tu:  Ajeerah Fareha bt Baharom
aku : ye saya.
akak tu : haha. adk msti gembira pnya ni.
aku : ha? nape kak?
akak tu : result adik, Maths, Bio and Chem A. Eng B.
aku : si*l*n eng aku kantoi lg -.- (dlm hati) hah. ohhh. maknanya saya 4.00 flat la ni eh akak?
akak tu : hahaha. ye dik. awak 4.00 flat utk sem 2. total PNGK pun 4.00 flat. tahniah :)
aku : Alhamdulillaahhhh! *muka penuh nur time ni* terima kasih bnyk2 akak. jap jap. bnda ni confirm an? da finalize kan? tade ubah2 kan?
akak tu : HAHAHA. ye. da tetap.
aku : okay. thanks. assalammualaikum.

terus aku jerit2 tngan ayun2 mcm menari. syukurrrr. capai fon rumah terus call ibu tercinta. lepas tu call sahabat terbaik, Nur Izzati Syamimi. aku suruh dia call line tu tp lepas sejam dia msg kata da putus asa sbb tade org agkt. haihh. da la on9 x boleh pakai. ape la system mcm ni. pastu dgan bangga nya terus post kat fb. hahaha. gila bangga aku ni. *jgan takbur jeerah, igt tu* btw, thanks bnyk2 kat kawan2 yg 'like' wall post aku and ucap tahniah kat aku. terima kasih daun keladi :D

alhamdulillah pukul 4 ptg mcm tu dorg update kata da boleh check thru on9. so aku pun dgan excitednya call izzati. dia suruh aku check kan. so dgan rasminya aku tau result dia dulu sblom dia sndr tau -.- mcm yg diduga, 4.00 flat jgak. eng pun sama mcm aku, B. at least dia ada improve la jgak. aku ni? pffftttt. tape2 nasib baik eng x dkira. syukurrrr.





x sempat lg nak msg ckgu2 yg da bnyk tlong aku utk kecapi result sebegini. insyaAllah aku akan msg dorg dlm masa terdekat. tade crdt skrg -.-
and dikesempatan ini, aku nak ucapkan jutaan terima kasih kat smua kawan2 kelas and kawan2 seperjuangan yg bnyk bg kata2 smangat, dorongan dan bantuan spnjang perjalanan aku di matriks. korg yg terhebat! and tahniah jgak dkat bdak2 matriks yg dpat keputusan melepasi target korg :)

btw, aku da niat utk bernazar puasa smggu kalau dpat 4.00 flat. ni kali kedua aku bernazar. alhamdulillah dpat tunaikan.
so mak aku da janji nak belikan Blackberry kalau dpat 4.00 flat. korg rasa mana best? Blackberry torch or Blackberry storm? hmmmm. bapak aku ckap dia bg duit harga Blackberry tu then aku simpan lg bagus. betul gak tu. tape2. nnti aku decide.







yg mana satu, idaman kalbu... lalalala.

No comments: